julenigen.blogg.se

En blogg med inriktning på Julen såklart! Recept, pyssel och tankar... Kring en högtid som berör alla på olika sätt.

Ekorrn satt i granen

Publicerad 2012-12-02 20:51:00 i Allmänt,

Jag har en period nu under hösten arbetet inom hemtjänsten, och har då varit det cyklande, sjungande vårdbiträdet, musik kan öppna upp, få minnen komma tillbaka.... Ekorrn satt i granen var en av låtarna på min repertoar.:-) Därav detta foto, en del av Kerstin Frykstrands månadstavla Januari.
 
 
Så här ser bilden ut i sin helhet. Snart uppe på en vägg hemma  mitt lilla hem:-) För just nu är det fortfarande decembers motiv som pryder väggen:-)
 
 
Men så här ser januari ut.
 
Jag sjöng även ofta om rönnbären...Ur Majas alfabetsånger bokstaven R.

"Inte vet jag om de kan vara sant

men så här sa i alla fall en tant

"Det blir extra kallt när vintern är här

och rönnen har ovanligt lite med bär!

Då är det säkrats med dubbla luvor

om man vill slippa midvintersnuvor."
 
Och i år var det massor av rönnbär...Detta foto är taget i slutet av sommaren.
 
 
Vad tror ni blir det en kall vinter? Jag avstår nog dubbla luvor, men pälsmössan (oäkta) har åkt fram:-)
 
I morgon börjar en ny del av mitt liv. Jag börjar jobba som läkarsekreterare och det ska bli så spännande och jag ser fram emot det så himla mycket. Men perioden i hemtjänsten kommer att finnas kvar som en varm känsla i mitt hjärta.
 
Men idag är det första advent så nu fokuserar vi på det en stund,  första ljuset är tänt, vi har två adventsljustakar, en glammig (se föregående inlägg) och en mer traditionell på köksbordet...(se nedan).
 
 
 
 
Har även testa Blossas årsglögg 12  och den var god:-) Väldigt god...
 
Ha en fortsatt trevlig första advent.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EllaNora

Kan vända pannkakor i luften samt springa fort i för stora träskor...och älskar det mesta som har med julen att göra...Men inte sill.. med en nubbe till...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela