julenigen.blogg.se

En blogg med inriktning på Julen såklart! Recept, pyssel och tankar... Kring en högtid som berör alla på olika sätt.

Ljus ljus strålande ljus

Publicerad 2012-11-02 17:08:00 i Allmänt,

Om en månad idag är det första advent... och första ljuset tänds. Nu i helgen är det också ljusens helg, många tänder ljus vid de som är borta nu... vid deras gravar de som inte finns mer men som alltid finns i hjärtat.. Även jag... I morgon ska jag till min pappas grav. Min mormor och morfar är också begravda där... de delar. Vilar tillsammans. Det är fint tycker jag. Känns tryggt... på något sätt.
 
Här hemma ikväll tänds ljus. Ljusstakarna var i olika färg, numera är alla vita, de ska få ett lager färg till...jag har sprayfärgat dem, men behöver ett lager till men fungerar fint ihop redan nu tycker jag.
 
 
Brickan är också målad, den köpte jag på loppis för fem kronor!!!
 
 
Det blir effektfullt tycker jag när man placerar flera ljustakar tillsammans...
 
 
Kanske inte så juligt men högtidligt... Ha en trevlig kväll...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EllaNora

Kan vända pannkakor i luften samt springa fort i för stora träskor...och älskar det mesta som har med julen att göra...Men inte sill.. med en nubbe till...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela