julenigen.blogg.se

En blogg med inriktning på Julen såklart! Recept, pyssel och tankar... Kring en högtid som berör alla på olika sätt.

Skumtomtar och mera tvål!

Publicerad 2012-11-11 16:51:00 i Allmänt, Jul, Julen, Julmarknad,

Igår så var dottern i Gamla Linköping för att intervjua besökare (en del i hennes ex-jobb), i Gamla Linköping ligger ju Cloetta Boden, och där säljs såklart godis, och hon köpte skumtomtar med smak av Vinteräpple. Min rekommendation är köp inte...de smakade konstgjort, inte alls goda, original skumtomtarna är bäst!
 
Men påsen är fin!
 

 
Idag när vi var på väg ut till min svärfar för att fira farsdag svängde vi in på ÖoB som ligger på vägen ut mot Örtoma om man kör vägen förbi Tallboda och Malmskogen:), ni som inte känner till metropolen Örtomta kanske känner igen Ekenäs Slott som ligger i närheten. Som i veckan som kommer har Julmarknad!
 
http://www.svenska-slottsmassor.se/vara-massor/jul-pa-ekenas-slott/
 
På ÖoB hade Gunry kommit med nya tvåldofter, pepparkaka fanns men den hade enligt mig en så ful färg, ljusbrun, det fanns även doften apelsin/nejlika och så denna doft, polkagris!
 
Som jag föll handlöst för!
 
Så nu har jag en till tvål som påminner mig om julen!
 

Kommentarer

Postat av: Lena Alteg

Publicerad 2012-11-11 19:00:28

OJ polkagris och pepparkaka apelsin nejlika de har jag ldrig hört talas om på tvål...spännande hur doftar den och sitter doften kavar på händerna eller inte, upplever att vissa starkt doftande tvålar känns svåra att skölja av.

Svar: Den är inte så stark, lätt att tvätta bort men det doftar gott i badrummet efteråt:-) Äpple och kanel doftar verkligen just äpple och kanel och polkagris doftar mint! :-)
EllaNora

Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Publicerad 2012-11-12 05:40:48

Åhh den där tvålen verkar ju riktigt god :D

Svar: Ja härlig doft:-)
EllaNora

Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Publicerad 2012-11-12 13:11:32

håller med om skumtomtarna :) kul tvål, den ska jag skaffa!

Postat av: Maries strålande jul

Publicerad 2012-11-12 21:40:14

Jag håller med om skumtomtarna.. tvålarna verkar ju spännande, det får nog bli en tur till ÖoB snart!

Svar: Köpte en burk vanliga skumtomtar idag:-)
EllaNora

Postat av: Cilia

Publicerad 2012-11-13 21:34:01

Åh vilken god!

Postat av: Lena Alteg

Publicerad 2012-11-20 18:49:42

Nu har jag köpt nejlika apelsin samt polkagris för jag blev ju så inspirerad av dig Tack

Svar: Vad roligt:-)
EllaNora

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EllaNora

Kan vända pannkakor i luften samt springa fort i för stora träskor...och älskar det mesta som har med julen att göra...Men inte sill.. med en nubbe till...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela